woensdag 22 mei 2013

Column: Sha-la-liever niet

Anouk songfestival nederland 2013 sieneke birds
Sieneke uit kritiek op outfit Anouk tijden Eurovisie Songfestival

'Ik hou meestal ook wel van subtiel. Maar toen ik de eerste repetitie zag, had ik niet verwacht dat Anouk die kleding ook echt aan zou doen' aldus de 21 jarige zangeres die in 2010 namens ons land deelnam aan het Songfestival. Destijds een tiener met een draaiorgel die waarschijnlijk gestyled werd door het team achter Benjamin Button. Ik bedoel kom op Sieneke. Een draaiorgel? Als je toch iets uit ons land wilt promoten, had ik je liever onder invloed in een Nickelson jas 'Broodje Bakpao' willen zien blèren. 

Laten we allemaal een voorbeeld nemen aan de tooi van Joan Franka. Het songfestival is immers niet meer dan een uitgedroogde vlakte van een volkje dat met uitsterven bedreigd wordt. Wat maakt het uit dat Anouk in het zwart was? Zwart staat voor ernst en rouw. Nederlands stoerste chick laat ons land sinds 2004 nog één keer uit de dood herrijzen als een feniks. Birds vliegen weer. Sieneke: zero points.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten