maandag 10 juni 2013

Interview: Wanna Be or Wanna Flee

Lance Armstrong doping Jay-Z jigga hov

Aangezien in jezelf praten meestal hilarische momenten oplevert voor de buitenwereld, ga ik een interview met mezelf houden. Oké, interview is misschien een groot woord. Ik stel mezelf de vraag: wie zou je graag voor een dagje willen zijn en wie niet?

Wanna be

Shawn Carter, Jay-Z, the Jiggaman, Hov. Deze man stond op de hoek te dealen in de ruigste buurten in Brooklyn en staat nu op de iPod van POTUS. The President of The United States. Kun je je voorstellen dat Obama in the Oval Office keihard zit mee te rappen? 'Where we call the cops the A-Team, cause they hop out of vans and spray things' (Jay-Z op de track 'Marcy'). Tuurlijk B.A. Barackus. Jay zijn muziek blijft in het hoofd van de president zitten als een Lee Harvey Oswald kogel.

Shawn 'The American Dream' Carter ging van dealer naar het hebben van een eigen stadion. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook een veel te mooie vrouw. Beyoncé is een van de meest succesvolle vrouwelijke artiesten van de afgelopen decennia. Voor een man wiens neusgaten een gevaar zijn voor elke vliegende insect, is dat zeker iets om trots op te zijn. Laat mij één dagje Jay-Z zijn. Op mijn 43e nog meer hits achter de hand dan Rihanna van Chris Brown te verduren kreeg. Een bloedmooie vrouw en chillen met de president alsof wereldvrede vandaag is ingegaan.

Wanna flee

Lance Armstrong natuurlijk. Jay-Z is gewoon dope, Lance gebruikte het. Vroeger, toen ik wielrennen nog serieus nam, vond ik hem een held. Een held op twee dunne wieltjes en in een veel te strak broekje. Het klinkt verre van stoer maar wat was ik gefascineerd door de tactiek die erbij kwam kijken. Tijdens een bergbeklimming liet hij mensen gemakkelijker in de steek dan moslimfundamentalisten in Woolwich. Ik vond het al een hele prestatie om gebalanceerd op een fiets te zitten met één testikel. Bal-lance.

Armstrong, de man die support kreeg van Robin Williams en Matthew McConaughey. Zonder door te hebben dat hij de beste acteur van de drie is. Wat moeten we nog geloven van deze man? Heet hij wel Lance Armstrong? Is het niet gewoon Tygo Gernandt onder invloed op een fiets? Nee, ik zou niet in de huid willen kruipen van deze man. Die taak hebben al genoeg naalden op zich genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten