dinsdag 4 juni 2013

Klaagmuur: Shine bright like a dijbeen

sunshine sun summer spring sun allergy too hot warm zomer lente zonneschijn

Het heeft even geduurd maar mijn grote gele vriend is terug. En dan heb ik het niet over ex-basketbal speler Yao Ming. De zomer lijkt eindelijk te beginnen. Nu is het natuurlijk weer wachten op de eerste mensen die beginnen te zeiken. 'Jeetje, als het zo door blijft gaan drogen mijn waterlelies uit.' Chronische blaasontsteking. 

Daarnaast kan je de langverwachte vreugde ook overdrijven. Een paar zonnestralen kunnen blijkbaar ook rare dingen doen met sommige Nederlanders. Alsof ze het hele jaar door de teenslippers klaar hebben liggen voor die eerste lentedag dat Piet wat zon en een graadje of 15 voorspelt. Aderen op witte benen als de beworteling op een witte zandvlakte.

Ik kijk in ieder geval uit naar mijn eerste vrije dag in de zon. Die laat helaas nog wel even op zich wachten. Ondertussen droom ik verder in mijn bureaustoel. Slaap kindje slaap, daar buiten loopt een knaap. Een knaap met witte voetjes. Waarschijnlijk wat rossig met sproetjes.

Geniet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten