dinsdag 11 juni 2013

Klaagmuur: The concrete jungle

tarzan concrete jungle transformers verkeer gevaar doodsoorzaken ongeluk death dood accident

Ergernissen in het verkeer hebben we allemaal. We geven elkaar vaker de vinger dan buschauffeurs. 'Rij eens normaal joh! Probeer je Tarzan te versieren met al dat geslinger?' Iedere chauffeur vindt zichzelf dan ook de koning of koningin van de concrete jungle. En dat terwijl jullie allemaal doen alsof jullie niet kunt rijden als ik de weg op ga. Irritant.

Weet je dat mensen eerder doodgaan door aandoeningen veroorzaakt door stress dan dat mensen doodgaan door verkeersongevallen? So sit back, relax, want de autogordel beschermt je wel tegen het fysieke gevaar. Agressie in de auto kan blijkbaar lijden tot meer opdonders onder de gordel dan een potje boksen tegen Van Velzen. Ik heb even voor jullie opgezocht wat de meeste voorkomende ergernissen zijn in het verkeer.

De top 10 van ergernissen in het verkeer: 
1. Bumperklevers
2. Agressief rijden
3. Rijden met alcohol en/of drugs op
4. Geen richting aangeven
5. Onnodig links rijden
6. Te hard rijden binnen de bebouwde kom
7. Op het laatste moment ritsen
8. Rechts inhalen
9. Zondagsrijders
10. Drempels

Tja, onder invloed van paddo's rijden lijkt mij ook ergerlijk. Al die overstekende kabouters en grazende eenhoorns die maar niet aan de kant gaan. Hoe moet je dan rustig blijven? My little strap-on pony heeft hier immers niets te zoeken. Verder is bumperkleven inderdaad ook heel erg hinderlijk. Ordinair schurende Transformers. Maar ik vind dat je dan ook gewoon voor mij aan de kant moet gaan. Want hey, waar mijn wil is, is mijn weg.



1 opmerking: