maandag 3 juni 2013

Waait power

twister tornado stormchasers death wind blow
Een bekend team van tornadojagers is vrijdag omgekomen in de Verenigde Staten, toen zij door een tornado werden getroffen. De 'stormchasers' waren jarenlang te zien in het gelijknamige programma op Discovery Channel, zo meldden verschillende Amerikaanse media en familie zondag. (NU.nl)
Sterven tijdens het uitoefenen van je werk. In dit geval een levensgevaarlijke, uit de hand gelopen hobby. Dat gebeurde bijvoorbeeld eerder al bij dierenkenner Steve Irwin, politicus Adolf Hitler en wijnproever Amy Winehouse. Alleen een wijnkelder was blijkbaar te min voor haar.

'Stormchasers'. Het kan aan mij liggen hoor maar mij is altijd geleerd dat als er storm op komst is, je gewoon binnen moet blijven. De wind wint, altijd. Vliegeren vond ik ook nooit leuk. Waarom zou ik willen kijken hoe hard het waait? Blaastesten laat ik over aan oom agent. Nee, voor mij geen Twister. Linkervoet op de gele zandvlakte, rechterhand ergens op een groen grasveld.

Zie hier een kort filmpje over wind:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten